23 de setembre 2009

Acte convocat per Tot Raval

La Fundació Tot Raval va convocar un acte per llegir un manifest en què es queixen de la, segons la seva opinió, injusta estigmatització del barri del Raval. L'alcalde i la regidora van assistir-hi per recollir públicament el document.
El Periódico ho explica, i l'Ajuntament també.
A nosaltres l'acte ens va desagradar, veure les entitats del barri en tan clara connivència i complicitat amb el govern és, com a mínim, poc estètic.

Mireu el que ens ha escrit una veïna:

"Quina vergonya veure aquesta imatge tan patètica, em sap greu regidora però tota aquesta colla amb qui t’has fet la foto tenen interessos econòmics i personals i pocs d’ells viuen al Raval.
Segurament per vosaltres deu ser molt més agradable escoltar el manifest d’ahir i pensar que esteu fent un barri exemplar que tot el món vol copiar però aquesta no es la realitat i cada cop som més els veïns que ja en tenim prou de tanta comèdia.
No ens vas voler escoltar quan vas arribar i ara ens trobem amb la pitjor situació de la nostra vida al barri.
T’has carregat vuit anys de negociacions amb l’ajuntament per trobar l’equilibri. T’has deixat mal aconsellar i ja no confiem més en aquest ajuntament.

Si et penses que som quatre veïns radicals que vivim al barri t’equivoques, si vens a la Rambla del Raval hi trobaràs un escenari fora de mida per un carrer on viu gent i que no es pot justificar ni per la Mercè!"

1 Comments:

Anonymous Lola Izquierdo said...

L'acte va ser escandalós, jo hi era. Un escenari muntat conjuntament entre l'Ajuntament i Tot Raval per rebolcar-se a l'autocomplaença i l'autopropaganda. Les dues frases crítiques de l'Hereu amb la seva pròpia gestió que estan treient a la majoria d'informatius no van ser res davant les incomptables vegades que van dir que al Raval es viu perfectament i que és un barri modèl·lic, que han fet una feina estupendíssima, i que el que diuen els mitjans de comunicació només són tòpics i exageracions. Doncs jo he aparegut as mitjans de comunicació i el que explico és la meva vida quotidiana, i res més.
Em va quedar clar que Tot Raval i l'Ajuntament són el mateix. Tot Raval rep la major part de les subvencions de Ciutat Vella i hi ha molta gent a dins que cobra una pasta i viu exclusivament d'això, a fora del barri, és clar. És evident que els interessa mantenir bones relacions amb el govern municipal.
Al final de l'acte em vaig apropar a l'Hereu i li vaig preguntar si havia vist les pancartes. Quan estava parlant amb ell la Núria Paricio (directora de Tot Raval) va intentar tallar-me dient que acaparava l'atenció de l'alcalde mentre membres de 120 entitats que SÍ que estaven convidades a l'acte esperaven per parlar també amb ell. Una mica més tard em va acusar d'haver anat allà per rebentar l'acte (no vaig parlar públicament en cap moment) i de portar una càmera oculta per després penjar les imatges al blog (no portava càmera i encara no entenc què era el que tanta por tenia que gravés d'haver-la portat).
Tot plegat, una vergonya.

23 de setembre, 2009 12:41  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home